Czyli skąd wiemy, jak zaprojektować Twoją stronę by była skuteczna
Dla nas ten etap, to jeden z najważniejszych etapów planowania dalszych prac nad Twoim projektem. Skutecznie przeprowadzona analiza nie tylko pozwala nam w pełni zrozumieć jak działa Twoja firma, kim są Twoi klienci, na czym najbardziej biznesowo Ci zależy, do kogo powinna trafiać Twoja nowa strona internetowa, które z Twoich usług czy produktów są najbardziej dochodowe dla Ciebie, czy też jakie konkretne cele dla Ciebie ma realizować Twoja nowa strona internetowa. Co jednak bardzo ważne dla naszej współpracy i końcowego sukcesu na rynku Twojej strony www, nasz bardzo przemyślany proces Analizy Potrzeb Klienta pozwala wykluczyć wszystkie, ewentualne nieporozumienia, które mogłyby na koniec mocno i negatywnie wpłynąć na niepowodzenie całego projektu – a do tego nie dopuścimy.
Zrozumienie tego, jak działa Twoja firma, do kogo ma docierać Twoja nowa strona internetowa i jakie cele biznesowe ma dla Ciebie realizować, to jedne z najważniejszych informacji, jakie są potrzebne do zbudowania skutecznej strony internetowej, która będzie „rozmawiać” z Twoimi klientami.
W jaki sposób pracujemy, aby było łatwo
Interaktywna tablica
Profesjonalne strony internetowe, które generują nowe zapytania (leady), strony które są w stanie skutecznie przekonywać odwiedzających do kontaktu z Twoją firmą, to nigdy nie jest kwestią szczęścia czy przypadku. Strona internetowa, która będzie potrafiła skutecznie „rozmawiać” z Twoimi Klientami, aby doprowadzić go do podjęcia działań, na których Tobie jako właścicielowi strony zależy, to zawsze efekt przemyślanej konstrukcji całej strony i wykorzystania wielu technik marketingowo sprzedażowych, ukrytych i odpowiednio wkomponowanych w szkielecie struktury Twojej nowej strony internetowej.
Jako firma z kilkunastoletnim doświadczeniem, nie wierzymy już w cuda, ani tym bardziej w strony internetowe, które budowane są w oparciu o intuicje jej wykonawcy. Intuicja to fajna sprawa, ale w biznesie wolimy kierować się nauką, dowodami, badaniami i sprawdzonymi metodami behawioralno-marketingowymi.
Ze stronami www jest jak z każdą dziedziną sprzedażową – tutaj liczą się skuteczne metody behawioralne, których odpowiednie wykorzystanie pomaga w osiąganiu zakładanych celów, które Twoja nowa strona internetowa ma realizować. Biznesem biznesu jest biznes, a Twoja nowa strona internetowa ma przecież pomóc Ci ten biznes rozwijać i skalować.
Połączenie naszej wiedzy z zakresu budowania skutecznych stron w oparciu o badania i metody sprzedażowe, wraz z zebraną wiedzą na temat Twojej firmy i Twoich potrzeb na etapie analizy Potrzeb Klienta, to nasza recepta na sukces i powodzenie Twojej nowej strony w internecie.
W jaki sposób?
Omówimy i zaplnujemy wspólnie najważniejsze elementy
Interaktywna tablica
Nasze spotkanie na etapie APK (Analiza Potrzeb Klienta), trwa średnio ok 60 – 120 minut. Do przeprowadzenia takiego spotkania wykorzystujemy narzędzie zwane „interaktywną tablicą”. Jej funkcjonalność sprawia, że w czasie rzeczywistym, obie strony nie tylko widzą na swoich komputerach czy laptopach to samo, ale mogą nanosić na przygotowanej przez nas macierzy wszystkie swoje uwagi, przemyślania i treści, które powinny znaleźć się w wytycznych dla zespołu projektowego. Schemat omawiania nowej strony jest oczywiście przez nas odpowiednio przemyślany i zaplanowany, dzięki czemu całe spotkanie odbywa się w skuteczny i usystematyzowany sposób. Na tym etapie omówimy wstępny układ Twojej strony, sugerowana i wstępną kolejność modułów na stronie, najważniejsze cele Twojej strony, zaplanujemy wstępnie odpowiednie CTA, skuteczne komunikaty. wyróżnimy najważniejsze usługi czy produkty dla Twojej firmy, nakreślimy wstępny styl i ewentualny kierunek motywu przewodniego czy też omówimy biznes case Twojej działalności, aby ją w pełni zrozumieć. Doprecyzowanie tych elementów jeszcze zanim przystąpimy do projektowania na monitorach, jest kluczowe dla ostatecznego powodzenia projektu.
Tak wygląda przykładowa tablica, po przeprowadzonej na naszym Kliencie analizie jego potrzeb (APK)
Ustalenie wstępnych wytycznych nie tylko pozwala nam lepiej zrozumieć Twój biznes, ale także pomaga nam skutecznie zaprojektować niezbędne elementy wpływające na skuteczność strony, które jednak muszą być przecież spójne z Twoim biznesem, grupą docelową czy samą usługą i produktem, które oferujesz jako firma. Zebranie wszystkiego w jednym miejscu na tablicy, do której masz także dostęp po zakończonym spotkaniu, daje nam także przestrzeń do dalszego rozwijania Twojego projektu, nawet na długo po tym jak już zakończymy nasze spotkanie. Ty również możesz wracać do tablicy, aby nanosić swoje dalsze uwagi – czy to samodzielnie, czy podczas rozmowy ze swoim opiekunem projektu.
Interaktywna tablica to także niezastąpione narzędzie do pracy podczas omawiania bieżących poprawek w projekcie, kiedy każda ze stron widzi aktualny stan projektu i może podczas rozmowy, za pomocą odpowiednich narzędzi nanosić uwagi do skorygowania przez zespół projektowy, bezpośrednio na widoku projektu. Nanoszone uwagi są widoczne w czasie rzeczywistym przez naszego Project Managera czy też Product Ownera, odpowiedzialnych za projekt.
Pozwala to oszczędzić mnóstwo czasu na pisanie często niezrozumiałych później przez drugą stronę maili, czy też nieporozumień wynikających z trudności opisywania zmian graficznych w mailach.
Najlepsze strony, projektowane są według planu
Czyli to nie kwestia szczęścia, aby Twoja strona była skuteczna
Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa została zaprojektowana absolutnie zgodnie z DNA Twojej firmy i była jej wiernym odzwierciedleniem w formie elektronicznej wizytówki. Elektronicznego przedstawiciela handlowego, który będzie rozmawiał z Twoimi klientami poprzez przeglądarkę internetową. Aby jednak osiągnąć taki efekt, to, to jak będzie wyglądała Twoja strona, z jakich bloków tematycznych będzie się składać, jak wiele treści i które konkretnie zostaną wybrane do wykorzystania na stronie musi zostać bardzo skrupulatnie przeanalizowane i zaplanowane pod kątem tego, jakie cele konkretnie strona ma dla Ciebie realizować. Czasami jest to zwiększenie ilości zapytań, a czasami może to być… zmniejszenie ilości otrzymywanych zapytań – np. w sytuacji, kiedy firma chce edukować swoich klientów bezpośrednio na stronie, chcąc zmniejszyć ilość zapytań dotyczących samego produktu czy usługi a nie jej nabycia.
Nie ważne jakie cele będą dla Ciebie kluczowe – ważne, abyśmy je dobrze zrozumieli i zaprojektowali stronę z ich uwzględnieniem. Dlatego właśnie strony projektowane całkowicie indywidualnie pod kątem ich wyglądu są znacznie bardziej skuteczne, niż gotowe rozwiązania takie jak szablony.
“Zróbmy dzisiaj to, czego nie chce się innym, abyś jutro miał taką stronę www, której inni pragną”
Przykładowe zagadnienia nad którymi pracujemy podczas planowania projektu nowej strony internetowej:
Najlepsze strony, projektowane są według planu
Czyli to nie kwestia szczęścia, aby Twoja strona była skuteczna
Skutecznych w swoim działaniu stron internetowych się nie tworzy na bazie przeczucia i gustu jej wykonawcy – je się od początku planuje i projektuje w oparciu o różne sprawdzone metody marketingowo behawioralne, w taki sposób, aby później ich skuteczność nie była dziełem przypadku. Co to znaczy, że strony się „planuje i projektuje”? To znaczy, że buduje się je w sposób całkowicie przemyślany i wycelowany w konkretne cele, jakie strona ma realizować. W czasach w których w internecie znajduje się już miliony stron internetowych, trzeba by być ogromnym ignorantem, aby wierzyć, że strona zbudowana po najniższej linii oporu, bez przemyślanego planu jak powinna zostać skonstruowana, pozwoli nawiązać jakąkolwiek walkę w wyszukiwarce Googla z firmami, które takie strony posiadają już od dawna.
• UX & UI
• Marketing behawioralny
• Zasady neuromarketingu
• Metody sprzedażowe
• Zasady ekonomii behawioralnej
• Heurystyki (np. Nielsena)
• Techniki stosowane przez trenerów biznesu
• Zasady lejka sprzedażowego
• CTA (Call To Action)
Jednym z najważniejszych aspektów dobrze zaprojektowanej strony internetowej to odpowiednie zaprojektowanie spójności pomiędzy tym czym zajmuje się firma, a co prezentuje na pierwszy rzut oka Twoja strona internetowa. Umieszczenie zdjęcia długopisów na stronie firmy zajmującej się produkcją samych wkładów długopisowych, a nie gotowych do użytku długopisów, może nieświadomie – lecz skutecznie odstraszyć sporo odwiedzających. Badania potwierdzają, że strony, które nie identyfikują się bezpośrednio z tym, czym zajmuje się firma są często mylące dla odbiorcy, którzy w takiej sytuacji wyłączają stronę.
Innych stron z Twojej branży w internecie przecież nie brakuje – każdego z nas, od „tej” innej strony dzieli zaledwie jedno kliknięcie. Instytut Gartnera, zauważył ciekawą rzecz – mianowicie użytkownicy w sieci często nie oceniają na początku samej firmy, którą reprezentuje wyświetlana strona internetowa, a właśnie samą stronę internetową, a dopiero później przechodzą do weryfikowania samej firmy.
To, że na rynku istnieją firmy, które posiadają bardzo skuteczne strony internetowe, które generują bardzo wiele nowych klientów, to nie kwestia szczęścia.
Takie strony są od samego początku bardzo dobrze przemyślane. Przeprowadzenia tak szczegółowego i rozbudowanego etapu badania Twoich potrzeb (APK), pozwala nam również tworzyć takie strony internetowe, których skuteczność w swoim działaniu nie będzie przypadkowa.
Jobs to be done
Metoda, której zrozumienie pozwala nam budować precyzyjnie zaplanowane strony, pod katem tego . „Jobs to be done” to nic innego, jak zrozumienie potrzeb klienta i zaprojektowanie oferty na stronie w taki sposób, aby pomóc zrealizować prawdziwą potrzebę Twojego potencjalnego klienta. Metodologia tej strategii polega na tym, iż klient, który kupuje gwoździe, to naprawdę nie potrzebuje gwoździa, a potrzebuje dziury w ścianie. Choć tak naprawdę, to potrzebuje on dziury w ścianie, gdzie umieści gwoździa, aby móc powiesić później na nim obraz, który upiększy jego salon. Idąc dalej, chodzi o to, że obraz ten ma poprawiać nastrój właścicielowi, kiedy przebywa on w swoim salonie… Bazując na metodzie „Jobs to be done”, staramy się zaprojektować w taki sposób Twoją nową stronę internetową, aby bardzo precyzyjnie trafiała z przekazem, który podświadomie przekona Twojego klienta do współpracy z Tobą.
Prawidłowo zrozumienie Twojego biznesu na początku naszej współpracy to klucz do tego, aby móc poprawnie zastosować technikę „Jobs to be done”, dlatego właśnie przykładamy tak dużą wagę do analizy Twoich potrzeb, Twojej firmy i grupy docelowej, do której Twoja strona internetowa ma trafiać.
Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona analiza potrzeb klienta, pozwala nam zebrać podczas jednego spotkania online praktycznie wszystkie, niezbędne dla nas informacje i materiały, aby móc przejść o projektowania strony internetowej, która powstanie całkowicie indywidualnie dla Twojego biznesu. Przeprowadzenie takiej analizy potrzeb daje Ci pewność, że budując Twoją stronę www, absolutnie nie będzie pracować po omacku, na bazie przeczucia, stosując uniwersalne rozwiązania dopasowane do całej, szeroko pojętej branży. Dzięki zebranym informacjom na etapie analizy potrzeb Klienta, dysponujemy wystarczająca wiedzą na temat Twojej firmy, branży, usług, produktu i klientów, aby zaprojektować w pełni profesjonalną i skuteczną stronę internetową, która będzie precyzyjnie realizować najważniejsze cele, który sobie od początku razem nakreślimy.
Content Strategy - Prawidłowe zaplanowanie segmentów na stronie
Czyli skąd wiemy, jak zaprojektować Twoją stronę by była skuteczna
Content Strategy
Bazując na tej metodzie, żadne treści na Twojej stronie, nie znajdą się tam przypadkowo. Układ, zawartość czy ich kolejność, to będzie rezultat przemyślanej strategii contentowej, zastosowanej w Twoim projekcie. Content strategy to strategia prawidłowego zarządzania treścią, pod kątem konkretnych zadań, które te treści mają realizować. Można powiedzieć, że prawidłowe wykorzystanie techniki Content Strategy, polega na skutecznym projektowaniu doświadczeń odbiorcy za pomocą treści.
Prawidłowe zaplanowanie treści na Twojej nowej stronie internetowej, to jedna z najważniejszych rzeczy, które należy bardzo dobrze przemyśleć pod kątem tego, jakie cele później chcemy, aby strona internetowa realizowała dla Twojego biznesu. Nasza Analiza Potrzeb Klienta pozwala nam przed rozpoczęciem projektowania, zrozumieć Twój biznes na tyle, abyśmy mogli efektywnie zaplanować całą strategię wszystkich treści na Twojej stornie internetowej i wykorzystać ją w taki sposób, aby pomagała osiągnąć sukces Twojej strony w sieci.
Lejek skuteczności
Aby strona mogła skutecznie prowadzić klienta „do celu”, powinna zostać zaprojektowana zgodnie z zasadami lejka skuteczności, który jest sprawdzoną metodą rozmieszczania poszczególnych segmentów tematycznych na stronie. Zastosowanie tej metody sprawia, że jesteśmy w stanie zaplanować odpowiednią ścieżkę, którą będzie podążał Twój klient. Prawidłowo zaplanowany lejek skuteczności składa się między innymi z następujących segmentów, które mogą także występować wielokrotnie na stronie:
oraz wiele innych, dopasowanych do danego lejka skuteczności segmentów
Szukasz rzetelnej firmy, która wykona dla Ciebie profesjonalną stronę internetową ale masz jeszcze mnóstwo pytań?
A może potrzebujesz porady na temat swojego pomysłu?
Skontaktuj się z nami i omówmy wspólnie Twój projekt 🙂
Artykuły warte polecenia:
Na skróty
Jakich informacji
jeszcze potrzebujesz?