Strona internetowa dla firmy – czy jest potrzebna i jak ją stworzyć, aby pozyskiwała Klientów?

Jak powinna wyglądać nowoczesna i profesjonalna strona internetowa firmy? Co powinna zawierać? W jaki sposób będzie przekonywała potencjalnych klientów do tego, aby chcieli skontaktować się z firmą? Jak powinny być zaprezentowane usługi aby Klient zrozumiał ich wyjątkowość? Czy strona powinna być bardziej rozbudowana czy może prosta? Jak ją zaprojektować, aby wyróżniała się na tle tak sporej konkurencji? Jak zrobić stronę internetową lepiej, niż zrobiły to już inne firmy? Co się teraz sprawdza a czego lepiej unikać na stronach internetowych?

A czy w ogóle skuteczność działania strony internetowej i pozyskiwanie dzięki niej nowych Klientów da się jakoś przewidzieć i zaplanować? Czy jednak to tylko kwestia szczęścia i przypadku, że niektóre strony pozyskują setki maili i telefonów miesięcznie dla swoich właścicieli a inne strony zostają przez nich zapomniane ze względu na brak jakichkolwiek korzyści z ich istnienia?

To chyba pytania, które zadaje sobie każdy przedsiębiorca, który staje przed zadaniem wykonania nowej strony internetowej dla swoje firmy.

Jak sprawić aby ludzie trafiali na moją stronę, jakie wartości przygotować na stronie aby chcieli na niej pozostać, czy strony internetowe typu „onepage” są lepszym rozwiązaniem od klasycznych stron? A może bardziej skupić się na wersji mobilnej niż desktopowej?

Zacznijmy jednak od innego pytania – czy dzisiaj jakakolwiek firma jest w stanie się jeszcze spektakularnie rozwijać i pozyskiwać nowych, kluczowych dla siebie Klientów bez prawidłowo zaprojektowanej strony internetowej?

Pewnie zdziwi Was moja odpowiedź, ale uważam, że tak. Mamy na rynku przecież mnóstwo firm, które istnieją już od dziesiątek lat i posiadają już tak dużą renomę oraz sieć swoich partnerów, iż nie potrzebują tak naprawdę fenomenalnej strony internetowej aby zapewnić sobie płynność finansową. Najlepszym przykładem jest sieć, chyba najbardziej luksusowych hoteli na świecie, której z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać – Hilton. Ich (….) strona (przynajmniej w dniu powstawania tego tekstu), pozostawia bardzo wiele do życzenia. Ale czy myślicie, że gdyby jutro, zrobili nową, fantastyczną stronę internetową, ich obroty by nagle kosmicznie wzrosły a firma dopiero wtedy, w końcu zaczęłaby prawidłowo funkcjonować jako przedsiębiorstwo? Myślę, że nowa strona internetowa niewiele by zmieniła. Przynajmniej nie teraz.

Jestem przekonany, że jeżeli w najbliższej przyszłości nie zadbają o ten obszar swojej struktury, za kilka, może kilkanaście lat – ktoś zrobi to na tyle lepiej od nich, że może być za późno na próby odzyskiwania wypracowanego na dzień dzisiejszy, swojego miejsca lidera na rynku luksusowego noclegowania. To miejsce może zająć ktoś, kto nie tylko zaoferuje podobny i wysoki poziom swoich usług ale pójdzie także z duchem czasu i zadba o obszar, który rośnie po kilkaset procent rocznie – internet. Każdy chyba pamięta takich gigantów jak Nokia, która także się zdrzemnęła w momencie swojego największego panowania na rynku telefonów. Lub bliższy naszej tematyce, czyli bardzo popularny swego czasu w naszym kraju portal „nasza klasa”. Wystarczyło tylko na chwilkę wyjść z założenia, że skoro jesteśmy już na szczycie, to przecież z niego nie spadniemy. Po co zatem mielibyśmy coś zmieniać, usprawniać i dopasowywać do zmieniającego się otoczenia? Jak wiemy, naszej klasy już nie ma. Na polskim rynku pożałował takiego podejścia także inny gigant – Saturn. Chociaż, chcąc być uczciwym, im ciężko zarzucić słaby marketing czy brak aktywnych działań w sektorze ecommerce. Lecz jednak identyczna strona, współdzielona z Media Markt (podmienili tylko kolory) w naszym kraju jakoś się nie przyjęła :). Okazało się, że kanał internetowy dla Polaków jest ważniejszy niż reklamy w TV i ładne sklepy stacjonarne. Pewnie nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale Media Markt i Saturn, to jedna i ta sama organizacja 🙂 Tym samym światowy gigant, w znaczącym stopniu przez zaniedbanie związane ze swoją stroną internetową pożegnał się z naszym rynkiem.

Według badań Gartnera, które moim zdaniem są najbardziej wartościowymi badaniami na świecie jeśli chodzi o badanie rynku internetowego, do 2025 roku, 80% ruchu sprzedażowego będzie odbywało się, tylko i wyłącznie w kanale internetowym. Co to oznacza w praktyce? Dla takich gigantów jak Hilton – znowu pewnie nic. Takie branże obrośnięte są biznesami pobocznymi, które dla własnego zysku generują im ruch – jak np. Boocking. Nic dziwnego zatem, że strona Hiltona „leży”, skoro 85 % ruchu generują im strony internetowe z wewnątrz.

Lecz jednak, jeżeli prowadzisz biznes w którym nikomu z Twoich partnerów nie jest za bardzo po drodze do tego, aby przyprowadzić Ci „pod drzwi” nowych Klientów, musisz bardzo mocno skupić się na zaprojektowaniu profesjonalnej i skutecznej strony internetowej, która będzie dla Ciebie gwarantem pozyskiwania nowych kontrahentów. Powyższe badanie Gartnera jasno wskazuje, iż każdy kto przegapi odpowiedni moment (a ten właśnie nastał) aby przygotować się na erę życia przez internet, ten może tego bardzo długo żałować jako przedsiębiorca. Jeszcze inne badanie Gartnera mówi nam o tym, iż ponad 70% klientów unika jakichkolwiek kontaktów ze sprzedawcami, zanim samodzielnie się nie wyedukuje zakresie usług czy produktu, który jest przedmiotem ich zainteresowania. A to oznacza, że Twoja strona internetowa to jedyna forma komunikacji Twojej firmy z Twoim potencjalnym Klientem do czasu, kiedy zechce się on z Tobą skontaktować.

Mając na uwadze powyższe kwestie, moim zdaniem najważniejszy element funkcjonowania każdej firmy, która poważnie myślimy o swojej przyszłości i pozyskiwaniu nowych Klientów, to właśnie profesjonalna strona internetowa, która będzie uwiarygadniać Pakość firmy. Do tego należy pamiętać, że przecież strona internetowa to najbardziej skuteczna i najtańsza inwestycja w działania marketingu inbound*, jaką tylko można sobie wyobrazić. O ile na początku może się wydawać, że inwestycja rzędu 10 000 – 20 000 zł brutto w profesjonalną stronę internetową to może być dużo, to jeżeli weźmiemy pod uwagę to, jak wiele korzyści przynosi dobrze zaprojektowana strona internetowa firmie i jak wiele lat będzie ona dostarczać nowych Klientów, to okazuje się, że to najtańsza inwestycja jaką można wykonać, oczekując szybkiego zwrotu z inwestycji (ROI – return of investment).

No bo jakie mamy alternatywy, aby osiągać ten sam efekt jaki potrafi zapewnić naszej organizacji profesjonalna strona internetowa?

Strona internetowa, która 24 godziny na dobę edukuje Twoich potencjalnych Klientów, opisuje im Twoją firmę, Twoje produkty, opisuje wszystkie Twoje największe atutu, zaznajamia Klienta z Twoimi usługami i na dodatek zawsze robi to w ten sam, pełen zaangażowania, energii i wiary w sukces sposób? Nawet wtedy, kiedy Ty np. jesteś na wakacjach, na spotkaniu czy nawet wtedy, kiedy czytasz ten artykuł lub… śpisz.

Mało tego, na dodatek nigdy nie prosi o wypłatę czy też o premię za nowego Klienta, a słowo chorobowe, przepracowanie, zmęczenie czy też urlop w tej relacji nigdy nie występuje.

 

Jak zatem wyróżnić się na tle konkurencji,

aby to do Ciebie zadzwonił Klient?

 

Bardzo często spotykam się z takim sformułowaniem: „wyróżnij się albo zgiń”. I ciężko się z tym powiedzeniem nie zgodzić w czasach, kiedy najważniejsze dla naszej strony www jest to, aby była inna niż wszystkie. Lecz jednak należy zachować w tym wszystkim umiar i rozsądek.

Często zdarza się, że pomysły na wyróżnienie strony internetowej, są – jakby to ująć… straszne 🙂 Przekoloryzowane, przesadzone i nie mają żadnego sensu w odniesieniu do samej organizacji, dla której są tworzone. Firmowa strona www powinna być w stu procentach spójna z jej identyfikacją, kulturą organizacyjną czy też branżą, do której kierujemy naszą ofertę. Nie wolno także zapominać o tym, że strona www musi być być estetyczna i przemyślana pod kątem ścieżki, którą chcemy poprowadzić naszego Klienta do celu – czyli wysłania maila z zapytaniem lub aby do nas zadzwonił.

Dla przykładu, jeżeli przygotowujesz treści na podstronę „o nas” i Twoje opisy będą brzmiały w taki sposób: jesteśmy wyjątkowi, mamy indywidualne podejście do Klienta, działamy w wielu krajach, to tak samo jakby napisać: jesteśmy najfajniejsi bo jesteśmy najfajniejsi i musisz z nami współpracować, bo to będzie najfajniejsze dla Twojej firmy…

Twój Klient przeczyta przecież dokładnie takie same komunikaty na każdej innej stronie u Twoich konkurentów i na pewno nie zachęcą go one do tego, aby nawet wykonać zapoznawczy telefon.

Skup się na tym, aby opisując swoją firmę, wyszczególnić prawdziwe wartości Twojej firmy, które mogą być Kluczowe dla Twojego Klienta na etapie podejmowania decyzji o tym, z kim chciałby rozpocząć współpracę. Dla przykładu, w naszej firmie są to np. warsztaty stacjonarne, wykonywane metodą design thinking, dla każdego Klienta, który chciałby nam zlecić stworzenie rozbudowanego i zaawansowanego portalu internetowego. Lub inny przykład, to dedykowany kierownik projektu (product owner), który odpowiada za zaplanowanie, wykreowanie i wdrożenie choćby indywidualnego motywu przewodniego dla każdego projektu strony www, który wykonujemy.

Zobacz jaka jest różnica w prezentacji wartości, na przykładzie naszych warsztatów:

„Mamy profesjonalne podejście do tworzenie rozbudowanych portali i w sposób indywidualny podchodzimy do ich realizacji”.

Przekonywujące? Raczej nie.
A teraz przeczytaj ten komunikat z naszej oferty:

„Naszą współpracę rozpoczniemy od przeprowadzenia z Tobą stacjonarnych warsztatów zapoznawczych, które wykonamy w sposób całkowicie profesjonalny wraz z wykorzystaniem metody design thinking, po to aby perfekcyjnie zrozumieć Twoje oczekiwania jeszcze zanim zaczniemy projektować portal, ale także dlatego, aby wyłapać wszelkie problemy i zagrożenia już na etapie planowania projektu, a nie w momencie jego wdrażania na rynek.

Warsztaty zostaną przeprowadzone w bardzo przemyślany i zaplanowany sposób przez wykwalifikowaną w tym zakresie osobę, przy wykorzystaniu takich narzędzi jak aktywna tablica, rzutnik czy też planer procesowy, który rozrysujemy sobie na naszej ogromnej ścianie. Efektem naszych warsztatów będzie kompleksowe ustalenie działania portalu a na bazie tych informacji, następnie przygotuje jeszcze dla Ciebie indywidualnie specyfikację funkcjonalną całego portalu, aby każdy dokładnie zrozumiał jak portal ostatecznie ma działać, jakie funkcje ma oferować, w jaki sposób będzie zarabiał, jakie będzie możliwości oferował użytkownikom czy też administratorom. Mało tego, podczas warsztatów uczestniczyć będą najważniejsze osoby, które będą odpowiedzialne za wykonanie portalu: project manager, product owner, kierownik działu graficznego, właściciel firmy czy też Twój dedykowany opiekun Klienta”

Widzisz różnicę? Czy pierwszy opis, mówiący tylko o tym, że wykonujemy jakieś warsztaty stacjonarne, przekonuje tak samo, jak drugi opis, który wskazuje konkretnie nasze wartości, które powinny stanowić różnicę względem konkurencji dla naszego Klienta?
Raczej nie. Drugi opis, pokazuje konkretnie już nasze przewagi konkurencyjne i doprecyzowuje czym dla nas jest „indywidualne podejście” czy też „profesjonalizm”.

Opis wskazuje nasze konkretne wartości, które dla Klienta mogą mieć ogromną wagę w procesie decyzyjności, komu powierzyć wykonanie zlecenia – w tym przypadku wykonanie portalu internetowego.

 

I Ty również na swoje stronie musisz zadbać o to, aby wyeksponować swoje najważniejsze wartości i opisać dlaczego są one ważne dla Twoich potencjalnych Klientów. Jeżeli masz trudność ze znalezieniem takich wartości, może warto zastanowić się nad ich stworzeniem? Warto także dopytać swoich aktualnych Klientów, co sprawiło, że zdecydowali się na współpracę z Tobą – tutaj mogą być ukryte odpowiedzi z kluczowymi wartościami Twojej firmy. Jedno jest pewne – samo pisanie na stronie, że masz „indywidualne podejście” do Klienta i istniejesz 20lat, już dawno przestało działać

Kolejna statystyka, którą chciałbym się z Wami podzielić jest tak samo przerażająca, jak i fantastyczna dla każdego, kto poważnie traktuje wizerunek swojej firmy i planuje, aby jego firmowa strona była wykonana profesjonalnie pod każdym kątem. Okazuje się bowiem, że około 40% stron w internecie, to proste, oparte o niskiej jakości szablony, nie zoptymalizowane nawet pod kątem oczekiwań Googla i wykonane w bardzo niskich budżetach strony internetowe. Co to oznacza dla Ciebie, kiedy jesteś na etapie planowania nowej strony? Że w cale nie musisz wymyślać internetu na nowo, aby zapaść w pamięci klientom a tym samym zachęcić ich do tego, aby się z Tobą skontaktowali po odwiedzeniu Twojej strony internetowej.

Wystarczy, że zadbasz o poniższe aspekty w sposób odpowiedni, uwzględniając różnego rodzaju sprawdzone metody, które staram się także wyjaśnić. Jeżeli spełnisz te warunki, doprowadzisz do sytuacji w której nie tylko wyszukiwarki pokochają Twoją nową stronę internetową i zaczniesz pojawiać się w ich wynikach na samym szczycie, ale przede wszystkim potencjalni klienci nabiorą do Twojej firmy wystarczająco dużo zaufania aby się z Tobą skontaktować i porozmawiać o współpracy.

 

 

Dedykowany motyw przewodni

czyli strona www, którą Twój klient zapamięta

 

Dzisiaj internet jest przepełniony milionami stron, które nawet ciężko od siebie odróżnić. O braku ich prawidłowego wykonania od strony technicznej – co przecież jest tak ważne dla Googla i wyszukiwarki, nawet nie ma sensu wspominać, bo to temat rzeka.

Jedno jest pewne – jeżeli ktoś szuka w internecie informacji o firmie, raczej nie przekona go do współpracy strona, która nie wygląda profesjonalnie. Tak już zbudowany jest nasz mózg. Twój także. Podświadomie uznajemy mało estetyczne rzeczy, za mało wartościowe. A skoro firma nie potrafi zadbać o swoją stronę internetową, czyli o swój wizerunek to na pewno też nie zaopiekuje się odpowiednio moim zleceniem. Czy to nam się podoba, czy nie – tak właśnie działa nasza podświadomość i nasz mózg.

Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma posiadała stronę, która wyróżni się na tle tych innych stron. Aby miała swój własny , dedykowany i dopasowany do Twojej organizacji motyw przewodni w postaci charakterystycznego i indywidualnie przygotowanego elementu identyfikacji firmy. Czym jest ten tajemniczy, dedykowany motyw przewodni wizualizacji strony internetowej? Dla nas np. na pewnym etapie rozwoju firmy i powstawania kolejnej wersji naszej strony, była to maskotka byczka i hasło reklamowe „byczo dobre strony internetowe, klasy premium”. Jesteśmy przekonani, że nie pomylisz naszego hasła ani motywu przewodniego z żadną inną firma na rynku.

Pamiętasz powiedzenie: „wyróżnij się albo zgiń”? To właśnie ten moment kiedy musisz zaplanować coś wyjątkowego, czego nie mają inne firmy w swojej identyfikacji i stworzyć jakiś graficzny motyw przewodni, który będziesz powielać na wszystkich podstronach. Element, do którego na swojej stronie internetowej będziesz często nawiązywać, budując tym samym w podświadomości Twoich klientów silną markę z jasno określoną identyfikacją wizualną.

 

Plan Twojej strony

Pozyskanie Klienta poprzez stronę internetową to powinien być zaplanowany od „a” do „z” proces.

 

Projektowanie stron internetowych wymaga przede wszystkim poświęcenia sporej ilości czasu na samo jej planowanie. To co ląduje w projekcie strony internetowej nie może nigdy być kwestią przypadku a wykorzystane elementy strony powinny być rozłożone w zaplanowany i logiczny sposób.

Planując swoją stronę internetową i jej elementy, wyobraź sobie, że za jej pomocą prowadzisz właśnie rozmowę sprzedażową z Klientem – ale Klient może używać tylko i wyłącznie narządu wzroku w tej relacji. Nie słyszy tego co mówisz ani tego co mu opowiadasz.

Twoja strona powinna być zatem tak zaprojektowana aby przeprowadziła Klienta za rączkę przez całą Twoją organizację a także przez proces marketingowo-sprzedażowy, który ostatecznie doprowadza do tego, że użytkownik kontaktuje się z Twoją firmą w celu bliższego poznania oferty, dokładnie tak samo jak robi to Twój handlowiec kiedy rozmawia z Klientem przez telefon. I tak jak w perfekcyjnie przeprowadzonej (pod kątem sprzedażowym) rozmowie handlowej, Klient powinien mieć wrażenie, że poruszane, kolejne tematy pojawiają się spontanicznie (a przecież to zaplanowane działanie handlowca), tak samo strona www powinna sprawiać wrażenie, że niczego nie narzuca Klientowi a mimo to doprowadza go ostatecznie do działania, czyli CTA (CTA – Call to action, wezwanie do działania – np. wysłanie maila z formularza lub wykonanie telefonu). To oczywiście dość trudne do osiągnięcia, ponieważ wymaga sporej wiedzy z zakresu marketingu, sprzedaży ale również sporej wiedzy z zakresu budowania stron www pod kątem UX oraz UI.

Musisz pamiętać, że ścieżka, którą podąża Twój klient, od momentu wejścia na stronę do momentu jego kontaktu z Tobą to powinien być logicznie zaplanowany proces, dopasowany do tego czym się zajmujesz, jakie usługi oferujesz i w jaki sposób zamykasz sprzedaż.

Każda strona internetowa dla firmy – strona ofertowa, wizerunkowa, sprzedażowa czy też strona, która ma budować ekspercki wizerunek firmy na rynku, posiada konkretny zakres informacji i elementów, które powinny znaleźć się w jej strukturze.

Pamiętaj, że Twoja strona internetowa, o ile to nie strona typu OnePage, nie powinna posiadać mniej niż 5 do 9 podstron. Jeżeli struktura Twojej firmy wymaga jednak większej ilości podstron, najlepiej byłoby stworzyć osobne podkategorie aby zachować przejrzystość Twojej oferty na stronie.

Każda strona internetowa powinna przed wszystkim uwzględniać wymienione poniżej podstrony:

  • Strona główna – tutaj powinniśmy umieścić najważniejsze wartości naszej firmy, to co nas najbardziej wyróżnia na tle konkurencji. Stronę główną wykorzystujemy jednak przede wszystkim do przedstawienia Klientowi tego, czym się zajmuje nasza firma. Im wyżej na stronie głównej umieścimy taką informację, tym lepiej.
  • Podstrona „o nas” – wiecie dlaczego Klienci wchodzą na stronę „o nas”? Aby uwiarygodnić sobie Waszą firmę. Dlatego bezwględnie na stronie opisującej Waszą firmę, powinny znaleźć się prawdziwe zdjęcia Waszej firmy i Waszego zespołu – najlepiej z imionami i opisem stanowiska. Profesjonalna sesja zdjęciowa – biznesowa, to mikroskopijna inwestycja w skali tego, jak zyskasz mając takie zdjęcia na swojej stronie internetowej.
    W przypadku stron wizerunkowych, gdzie często kluczowe jest budowanie marki osobistej (np. kancelaria prawna, copywriter, tłumacz, szkoleniowiec itd.) taka sesja zdjęciowa to absolutny mus.
  • Podstrona „oferta” – bardzo ważna podstrona. Strona internetowa dla firmy, poza aspektem wizerunkowym, ma przecież przede wszystkim przedstawiać to, co oferuje Twoja firma. Dlatego tej podstronie należy poświęcić bardzo dużo uwagi i bardzo skrupulatnie opisać zakres swoich usług czy też opisy produktów. Jeżeli posiadasz tylko kilka usług lub dedykowanych produktów, warto zadbać o to, aby każda z tych usług/produktów posiadała swoją własną, rozbudowaną i dedykowaną podstronę z przemyślanym i zmoderowanym przez copywritera pod kątem marketingowym oraz pod kątem pozycjonowania, profesjonalnym opisem. Tak zwany content może okazać się kluczowy w walce z koniuracją o pozyskanie nowego Klienta.
  • social media – dzisiaj to już absolutny obowiązek, aby firma posiadała przynajmniej na jednym portalu społecznościowym swoje konto. Nie ma co ukrywać jednak, że wskazane jest aby firma była widoczna na takich kanałach jak: Facebook, Instagram, LinkedIn oraz… YouTube.Pewnie zapytacie „ale co takiego mielibyśmy umieszczać na YouTubie?” Faktycznie, to jest częsty problem, bo nie każda firma posiada materiały video, które warto byłoby pokazać na YouTube a ich przygotowanie jest czasochłonne. Trzeba jednak pamiętać, że od jakiegoś czasu strony internetowe posiadające ulokowane materiały video są mocniej promowane w wyszukiwarce Google. Drugi sprawa – skoro jest to coś, co wymaga dużego zaangażowania, to jest ogromna szansa, że Twojej konkurencji także nie chciało się tego wykonać, a dla Ciebie oznacza to karnet na lewy pas na autostradzie, w drodze na szczyt :)Może warto zastanowić się nad stworzeniem miłego dla oka explainera lub filmu brandowego dla własnej firmy. Koszty takich realizacji przeważnie nie przekraczają ok 3000 zł brutto a na pewno nie tylko pomogą w pozycjonowaniu strony, ale przede wszystkim wyróżnią Cię na tle konkurencji. Poniżej przykład takiego filmu typu „explainer” jak i filmu bradnowego firmy:Przykład filmu typu explainer: https://www.youtube.com/watch?v=kJGaPvt_BmA
    Przykład filmu brandowego: https://www.youtube.com/watch?v=IOMdAw2uZr8
  • Podstrona „wizja firmy” – kiedyś nie do pomyślenia, aby jakaś firma nie miała tej podstrony, gdzie mogła opisywać swoją filozofię i ideę powstania. Trochę na styl amerykańskich gigantów, dla których filozofia firmy to główny aspekt marketingowy. Mam wrażenie, że u nas nie do końca się to przyjęło. Jeżeli jednak Twoja firma powstała w odniesieniu do jakiejś dużej filozofii lub cała organizacja jest bardzo mocno utożsamiana z konkretną wizją – wydaje mi się, że warto taką podstronę stworzyć. Lecz jednak jeżeli nie posiadasz takiej filozofii to wymyślanie jej na siłę, będzie raczej kiepskim pomysłem i lepiej podarować sobie taką podstronę.
  • Podstrona „Opinie o naszej firmie” – chyba nikogo nie muszę przekonywać do tego jak ważne w oczach Klientów są opinie innych, zadowolonych Klientów firmy. Kiedy jesteś na początku swojej drogi, faktycznie jest to pewien problem, bo najzwyczajniej w świecie jeszcze nie posiadasz referencji. Ale jeżeli posiadasz już taką bazę, warto się nią chwalić.
    Dla tych, którzy jeszcze nie mają opinii, fajnym rozwiązaniem może być zaoferowanie komuś wykonanie usługi z dużym rabatem, a może nawet i za darmo w zamian za możliwość nagrania video z Klientem, który w filmie opowiedziałby o tym jak przebiegał proces współpracy, w jaki sposób osiągnąłeś cele, które przed Tobą stawiał Klient i oczywiście jak bardzo jest zadowolony z tego, że zdecydował się na współpracę z Tobą.
  • Podstrona „certyfikaty, nagrody, pozwolenia” itd. – jeżeli Twoja firma posiada różnego rodzaju certyfikaty, nagrody, pozwolenia czy też nagrody, warto je pokazać potencjalnemu Klientowi. CZasy w których była to kluczowa karta przetargowa w alce o Klienta na pewno bezpowrotnie minęły, ale jeżeli traktujemy to jako dodatek – na pewno warto jest pokazać nasze zaangażowanie w rozwój naszej firmy. Dobrym pomysłem jest opisanie każdego dokumentu. W jakich okolicznościach został nam przyznany, jaką pracę musieliśmy wykonać aby go otrzymać itd. Najgorszym rozwiązaniem jest wykonanie zwykłej galerii zdjęć z naszych certyfikatów i podobnych dokumentów, bez żadnej treści opisowej.
  • Podstrona „kontakt” – bardzo ważna podstron, która może nawet zadecydować o tym, czy nasz docelowy klient się z nami w ogóle skontaktuje. Poza prezentacją danych kontaktowych, strona kontaktowa ma jeszcze jedno zadanie – troszkę podobne do podstrony „o nas”. Klienci często wchodzą na nią, aby sobie uwiarygodnić firmę, dlatego warto poświęcić tej podstronie nieco więcej uwagi. Poza podstawowymi danymi kontaktowymi, warto aby znalazła się tam interaktywna mapka Google, sekcja w stylu „chcesz z nami lub u nas pracować?”, dobrze jeżeli jest jakieś zdjęcie naszego biura (z zewnątrz) oraz jeżeli mamy już jakąś strukturę w firmie, imiona i nazwiska wraz z danymi kontaktowymi do konkretnych osób, wymienionych ze stanowiska i imienia…. 

    Koniec części 1.
    Druga część właśnie powstaje 🙂

     

    Powyższe statystyki opracowano na podstawie źródeł:

    https://toponline.pl/blog/statystyki-wyszukiwarki-google-ktore-musisz-znac

    https://cmoinsights.pl/5-trendow-przyszlosci-w-zakupach-b2b-ktore-wplyna-na-sprzedaz-wnioski-z-raportu-gartner-czesc-1-z-2/

    https://www.sweor.com/firstimpressions

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez firmę Samatix Hadelko Mateusz z siedzibą w Kędzierzyn-Koźle, 47-200, ul. Piastowska 7/3, moich danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy za pośrednictwem kanałów komunikacji, które wskazałem/am w formularzu, zgodnie z wymogami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Tym samym wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach handlowych i marketingowych przez wskazaną powyżej firmę Samatix. Ponadto oświadczam, iż zostałem poinformowany o możliwości wycofania udzielonej zgody w każdym momencie oraz o tym, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.